Παρασκευή 23 Μαΐου 2025

Πατερ Χερουβειμ Εορτασανε 100 Χρονια Αιρεσης


Το 1924 είναι ένα καθοριστικό έτος για την Ορθόδοξη Εκκλησία, ιδιαίτερα όσον αφορά το ημερολογιακό ζήτημα, δηλαδή τη μετάβαση από το παλαιό (Ιουλιανό) ημερολόγιο στο νέο (Γρηγοριανό ή διορθωμένο Ιουλιανό).

Τι συνέβη το 1924;
Στις 10 Μαρτίου 1924 (παλαιό ημερολόγιο) ή 23 Μαρτίου 1924 (νέο ημερολόγιο), η Εκκλησία της Ελλάδος, ακολουθώντας την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, εισήγαγε το νέο ημερολόγιο για τον εορτασμό των ακινήτων εορτών (δηλαδή των εορτών που δεν εξαρτώνται από το Πάσχα, όπως τα Χριστούγεννα, Θεοφάνεια κ.λπ.).

Γιατί έγινε αυτή η αλλαγή;
Η αλλαγή έγινε για να ευθυγραμμιστεί το εκκλησιαστικό ημερολόγιο με το πολιτικό ημερολόγιο του ελληνικού κράτους (που είχε ήδη υιοθετήσει το Γρηγοριανό από το 1923), και για λόγους πρακτικούς και κοινωνικούς (π.χ. σχολεία, υπηρεσίες, εορτές κ.λπ.).

Τι προβλέπει το νέο ημερολόγιο;
Η Εκκλησία δεν υιοθέτησε το αυστηρά Γρηγοριανό, αλλά ένα διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο, το οποίο:

Έχει ταυτόσημες ημερομηνίες με το Γρηγοριανό μέχρι το έτος 2800.

Διατηρεί το Πασχάλιο σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο, για να υπάρχει κοινός εορτασμός του Πάσχα μεταξύ των Ορθοδόξων.

Αντιδράσεις και συνέπειες
Η αλλαγή αυτή προκάλεσε αντιδράσεις και σχίσματα:

Μια μερίδα πιστών και κληρικών αρνήθηκε να ακολουθήσει τη μεταρρύθμιση, θεωρώντας την καινοτομία.

Έτσι δημιουργήθηκε το παλαιοημερολογίτικο κίνημα (γνωστοί και ως «Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί» ή ΓΟΧ), το οποίο συνεχίζει μέχρι σήμερα να ακολουθεί το Ιουλιανό ημερολόγιο.

Η φράση «συμπόρευση με τον Πάπα», στον ορθόδοξο θεολογικό και εκκλησιαστικό λόγο, αναφέρεται συχνά σε οικουμενιστικές τάσεις ή προσπάθειες προσέγγισης με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, και ιδίως με τον Πάπα της Ρώμης. Στο πλαίσιο της αλλαγής του ημερολογίου το 1924 και γενικότερα των εξελίξεων στον 20ό αιώνα, το θέμα αυτό έχει προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις σε συντηρητικούς και παραδοσιακούς ορθόδοξους κύκλους.

1. Σύνδεση της αλλαγής του ημερολογίου με τη «συμπόρευση με τον Πάπα»
Η αλλαγή του ημερολογίου από το παλαιό στο νέο το 1924 από κάποιες Εκκλησίες (Ελλάδος, Κωνσταντινουπόλεως κ.ά.) θεωρήθηκε από αντιδρώντες παραδοσιακούς κύκλους ως:

Ένα πρώτο βήμα προς την ένωσιν με τη Δύση, δηλαδή με τη Ρώμη.

Ένδειξη υποχωρητικότητας της Ορθοδοξίας απέναντι σε παπικές ή δυτικές επιρροές.

Αυτή η αντίληψη ενισχύθηκε και από το γεγονός ότι το νέο ημερολόγιο ήταν το ίδιο με αυτό των Καθολικών, τουλάχιστον όσον αφορά τις ακίνητες εορτές.

2. Οικουμενισμός και φόβοι αλλοίωσης της Πίστης
Η θεολογική και διορθόδοξη συζήτηση περί "συμπορεύσεως με τον Πάπα" σχετίζεται με τον οικουμενισμό:

Από τα μέσα του 20ού αιώνα και εξής, η Ορθόδοξη Εκκλησία συμμετέχει σε οικουμενικούς διαλόγους με Καθολικούς, Προτεστάντες και άλλες χριστιανικές ομολογίες.

Ορισμένοι Ορθόδοξοι θεολόγοι και ιεράρχες βλέπουν θετικά τον διάλογο για την αποκατάσταση της ενότητας, ενώ άλλοι τον θεωρούν προδοσία της Πίστεως.

Οι πιο αντιοικουμενιστικοί κύκλοι θεωρούν ότι τέτοιες προσπάθειες οδηγούν σε:

Ένωση χωρίς ομολογία αληθούς πίστης,

Αναγνώριση του Πάπα ως πνευματικού ηγέτη,

Και αλλοίωση της ορθόδοξης παράδοσης.

3. Θέσεις των Πατριαρχείων και επίσημη Ορθόδοξη στάση
Η επίσημη θέση των Ορθόδοξων Πατριαρχείων δεν είναι ένωση με τη Ρώμη, αλλά διάλογος με σεβασμό στην αλήθεια της Πίστεως. Ούτε η αλλαγή του ημερολογίου σημαίνει αποδοχή παπικών δογμάτων.

Ωστόσο:

Υπάρχουν συνεχιζόμενες διαφωνίες και εντάσεις μεταξύ Εκκλησιών που υιοθέτησαν το νέο ημερολόγιο και παραδοσιακών ομάδων (όπως οι Παλαιοημερολογίτες),

Και ισχυρές φωνές εντός και εκτός Εκκλησίας που κατηγορούν τέτοιες κινήσεις ως "φιλοπαπικές" ή οικουμενιστικές εκτροπές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ:

ΞΕΒΡΑΚΩΜΑ ΤΗΣ M.R.A.-666 ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΩΝ ΠΡΟΔΟΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΓΛΥΞΜΠΟΥΡΓΚ ΕΒΡΑΙΟΣ ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ ΠΡΟΩΘΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ M.R.A.-666

ΟΛΗ Η ΣΚΛΗΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ RFID !!! (OBEY! ΧΑΧΑ!)

ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΛΥΚΟ-ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΕ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΣΦΑΓΗ (!!!)

ΠΑΥΛΟΣ ΔΑΝΙΗΣ ΣΤΕΛΛΑΡ 666

ΜΑΣΩΝΙΑ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

ΜΑΣΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΠΑΔΩΝ (!!!)

ΤΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΤΗΣ ΜΙΣΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΜΠΡΑΣ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗΣ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!! Ο ΟΙΚΟΣ “ΟΥΪΝΔΣΟΡ ” ( MONGOLIAN SACHSEN WOLFEN VON HANOVER ) ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ . Ο ΣΥΖΗΓΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΗΝ “ΕΛΛΗΝΑΣ” ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΤΟΥ ΕΒΡΑΙΟΣΑΞΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ “OLDEMBURG HOLSTEIN GLUCKSBURG ” ΤΗΣ ΑΝΩ ΣΑΞΟΝΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΚΠΤΩΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ GLYCKSBURG ΕΙΝΑΙ ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ GLYCKSBURG ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗΣ ΠΡΙΓΚΗΠΙΣΣΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ “SACHSEN ( MONGOLIAN) WOLFEN VON HANOVER Ή OBER-HAN”. ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ “ΠΟΝΤΙΚΙ” ( MAUS ) ΑΘΗΝΩΝ , Η ΜΟΓΓΟΛΑ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ , ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Β΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ , ΕΖΗΤΗΣΕ ΓΡΑΠΤΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟΑΜΕΡΙΚΑΝΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟ MARSCHALL, ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (!!!) ΔΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ , ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΜΥΗΣΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Η ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ VON HANOVER ΣΤΗΝ ΜΙΣΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΓΓΟΛΙΚΗ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΑΝΟΒΕΡΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ . ΣΗΜΕΡΑ Ο ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΓΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ , ΕΞΟΡΙΣΤΟΙ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ, ΑΠΟΠΕΙΡΩΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΩΣ ΗΓΕΤΕΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΩΣ ΤΥΠΟΙΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΗΠ.Ε.Ι. ΚΑΙ Θ.Ι.Μ. ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ Ρ.Ι.Κ. , ΩΣΤΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΕΖΟ-ΕΒΡΑΙΟ-ΜΟΓΓΟΛΙΚΗ ΜΥΗΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΜΜΗΣ ΤΟΥΣ , Η ΜΙΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΗΘΕΙ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ Β.Α.Σ.Τ./Ρ. (ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ - ΑΛΒΑΝΙΑ - ΣΚΟΠΙΑ - ΤΟΥΡΚΙΑ -/ ΡΟΥΜΑΝΙΑ) ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΜΙΣΗ ΝΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΑΡΩΤΙΚΗ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ Ρ.Ι.Κ. 888 (ΡΩΣΙΑ - ΙΣΛΑΜ - ΚΙΝΑ 888)