Τετάρτη 7 Μαΐου 2025

Frère Jacques ~ 1967


*** ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ***

ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΙΩΝ ΚΑΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ, ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΙΑΝΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΝΕΟ ΕΡΓΟ, ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ ΠΙΑ ΑΥΤΗ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ!!! ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΣΚΗΝΗ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΥΣ, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ !!!

Η ταινία αυτή τιτλοφορείται «Καλώς ήλθε το δολάριο» και κυκλοφόρησε το 1967 από τον σκηνοθέτη πολλών δημοφιλών ταινιών της δεκαετίας του ’50 και του ’60, Αλέκο Σακελλάριο. Παρ' όλα αυτά, η συγκεκριμένη ταινία μποϊκοταρίστηκε (ΛΟΓΟΚΡΙΘΗΚΕ !!!) από το ελληνικό κοινό, καθώς εκείνη τη χρονιά εγκαθιδρύθηκε στην Ελλάδα μια ακροδεξιά στρατιωτική δικτατορία, η οποία είχε απροκάλυπτη υποστήριξη από την τότε αμερικανική κυβέρνηση (Νίξον & Κίσινγκερ) ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΗΣΤΕΣ, ΒΕΒΑΙΩΣ-ΒΕΒΑΙΩΣ....(ΣΕ ΑΛΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ)

Η ταινία στην πραγματικότητα δεν επαινεί τις ΗΠΑ, αλλά περισσότερο το νόμισμά τους – το οποίο έφερναν οι ναύτες του Αμερικανικού Ναυτικού, που επισκέπτονταν την Ελλάδα στο πλαίσιο ασκήσεων, "ενισχύοντας" έτσι οικονομικά τις ελληνικές επιχειρήσεις στην Αθήνα, τον Πειραιά ή αλλού – συμπεριλαμβανομένων καμπαρέ και άλλων χώρων με όχι και τόσο καλή φήμη... (Η ΘΡΥΛΙΚΗ "ΤΡΟΥΜΠΑ", ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΡΗΜΩΣΕ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΜΗΤΣΟΣ-ΠΟΡΝΟΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΑΓ.ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ ΡΩΣΙΑΣ, ΔΙΟΤΙ ΑΠΛΑ Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΓΑΜΑΕΙ, ΥΠΟΓΕΝΝΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ-ΚΛΠ, ΓΙΑ "...ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΟΧΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ !!!"... ΤΕΛΙΚΩΣ  ΟΠΩΣ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ"ΗΣΥΧΟΣ-ΑΔΟΞΟΣ" ΑΦΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΔΡΑΚΟΝΙΑΝΩΝ ΣΑΥΡΟ-ΥΒΡΙΔΙΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ-888, ΔΡΑΚΟΝΙΑΝΗΣ-ΣΕΛΗΝΙΑΚΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ, ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ...)

Από αυτό το απόσπασμα, μπορεί κανείς να απολαύσει ένα τραγούδι του σπουδαίου συνθέτη Γιάννη Σπανού, ο οποίος εμπνεύστηκε από μια απλή, παιδική μελωδία και δημιούργησε μια πολύ συγκινητική και μελαγχολική σύνθεση (σε στίχους Αλέκου Σακελλάριου)... Ο αξέχαστος Σωτήρης Μουστάκας παίζει πιάνο, ενώ ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Γιώργος Κωνσταντίνου, τον συνοδεύει στο τραγούδι...

Η ταινία «Καλώς ήλθε το δολάριο» του Αλέκου Σακελλάριου, που κυκλοφόρησε το 1967, αποτέλεσε αντικείμενο έντονης συζήτησης και κριτικής στην Ελλάδα της εποχής, κυρίως λόγω της πολιτικής συγκυρίας και της θεματολογίας της.

📰 Κριτικές και Αντιδράσεις
Η ταινία, αν και δεν λογοκρίθηκε επισήμως από τη δικτατορία, αντιμετωπίστηκε με καχυποψία από το κοινό και τα μέσα ενημέρωσης. Ορισμένοι θεώρησαν ότι η ταινία σατίριζε την αμερικανική επιρροή στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας την οικονομική εξάρτηση και την πολιτιστική υποτέλεια μέσω της εικόνας των Αμερικανών ναυτών και του αμερικανικού δολαρίου.

Η ταινία απέσπασε θετικές κριτικές για την ερμηνεία του Γιώργου Κωνσταντίνου και την καλλιτεχνική της αξία, ενώ χαρακτηρίστηκε ως μια «ελαφριά κωμωδία» που λειτουργεί τόσο ως σάτιρα όσο και ως πικρό σχόλιο επί της ελληνικής κατάστασης της εποχής. 
Filmy.gr

🎬 Πολιτική και Πολιτιστική Αντίδραση
Η ταινία αναδείκνυε τις αντιφάσεις της ελληνικής κοινωνίας, όπου η οικονομική ανάγκη και η πολιτική καταπίεση συνυπήρχαν με την επιθυμία για επιβίωση και αξιοπρέπεια. Η παρουσία των Αμερικανών ναυτών και η εξάρτηση από το δολάριο απεικονίζονταν με ειρωνικό και κριτικό τρόπο, προκαλώντας αντιδράσεις από διάφορους πολιτικούς και κοινωνικούς κύκλους.

📺 Σύγχρονη Αντίληψη
Σήμερα, η ταινία θεωρείται κλασική του ελληνικού κινηματογράφου και αναγνωρίζεται για την καλλιτεχνική της αξία και την κοινωνική της κριτική. Παραμένει επίκαιρη, καθώς θίγει ζητήματα όπως η οικονομική εξάρτηση, η πολιτική καταπίεση και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, που συνεχίζουν να απασχολούν την ελληνική κοινωνία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ:

ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΦΑΕΙ Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΥΝΑΝΙΣΜΟΣ, ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Ο ΕΘΝΙΚΟΓΑΜΙΣΜΟΣ (!!!)

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ!


Anthem of Ethnikogamismos Υμνος του Εθνικογαμισμού

Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ «ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ» , ΤΩΡΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ …