Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023

Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στη μεταφορά ρωσικών καυσίμων – παρά το εμπάργκο


ΠΑΝΥΒΛΑΚΑ ΦΟΡΗ ΜΗ ΜΥΞΟΚΛΑΙΓΕΣΑΙ ΣΑΝ ΚΛΑΨΟΠΟΥΤΑΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΛΑΣ ΤΟΝ ΝΤΑΒΑΤΖΗ ΣΟΥ, ΜΑΡΙΝΑΚΗ, ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΜΥΝΗΣΗ, ΚΑΝΕ ΜΟΥ ΕΣΥ ΜΗΝΥΣΗ ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ ΝΑ ΣΕ ΠΗΔΗΞΩ... ΤΟ ΟΤΙ Ο ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ..."ΑΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ" ΦΕΡΝΟΥΝ ΛΑΘΡΑΙΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΑΠΟ ΡΩΣΙΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ, ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ ΜΟΝΟ ΕΓΩ, ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ, ΠΑΡΕ ΝΑ ΧΕΙΣ ΠΑΝΥΒΛΑΚΑ, ΚΑΙ ΜΗ ΤΟ ΠΑΡΑΤΡΑΒΑΣ ΤΟ ΣΧΟΙΝΙ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΩ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ, ΜΑΖΕΨΟΥ ΒΛΑΚΑ:

Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στη μεταφορά ρωσικών καυσίμων – παρά το εμπάργκο
Πώς Έλληνες και Ευρωπαίοι εφοπλιστές συνεχίζουν να μεταφέρουν ρωσικά καύσιμα παρά το εμπάργκο και το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο. Βαρδινογιάννης, Αλαφούζος, Μαρινάκης ανάμεσα στους Έλληνες πλοιοκτήτες που συνεχίζουν τα δρομολόγια καυσίμων από τα ρωσικά λιμάνια, την ώρα που η ρωσική πετρελαϊκή Sovcomflot ξεγλιστράει από το εμπάργκο.

27 Ιανουαρίου 2023
Chris MatthewsΣωτήρης ΣιδέρηςΚωνσταντίνα ΜαλτεπιώτηΘοδωρής Χονδρόγιαννος
Investigate Europe και Reporters United δημοσιεύουν νέα διασυνοριακή έρευνα δεδομένων, η οποία ρίχνει φως στο πώς Έλληνες και Ευρωπαίοι εφοπλιστές συνεχίζουν να μεταφέρουν ρωσικά καύσιμα έναν χρόνο μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Κι αυτό παρά τις κυρώσεις και το εμπάργκο που έχει επιβληθεί στο ρωσικό πετρέλαιο από τις 5 Δεκεμβρίου.

Η δημοσίευση αποτελεί συνέχεια του πρότζεκτ Fuelling War (δημοσιευμένου σε 10 μέσα ενημέρωσης και 8 γλώσσες), καθώς και της έρευνας «Ανιχνευτής Τάνκερ» (17.5.2022 & 22.7.2022), που κατέγραψαν όσες ελληνικές και ευρωπαϊκές ναυτιλιακές μετέφεραν ρωσικά καύσιμα κατά τη διάρκεια του 2022, εξασφαλίζοντας έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ στο Κρεμλίνο για τη χρηματοδότηση του πολέμου στην Ουκρανία (Η έκδοση της έρευνας στο Investigate Europe εδώ).

Στήριξε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία του Reporters United εδώ!

Πρωταγωνιστές οι Ευρωπαίοι στις μεταφορές ρωσικών καυσίμων
Ως βάση στην ανάλυση των δεδομένων της έρευνας λάβαμε τη μεταφορική ικανότητα των τάνκερ που συμμετείχαν στις εξαγωγές ρωσικών καυσίμων. Δηλαδή, ως μεταφερόμενη ποσότητα τεκμαίρεται η χωρητικότητα του πλοίου που κάνει την εξαγωγή σε μετρικούς τόνους (ΜΤ).

Από την επιβολή του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο (5 Δεκεμβρίου) μέχρι τις 5 Ιανουαρίου, ευρωπαϊκά πλοία μετέφεραν 16 εκατ. μετρικούς τόνους ρωσικών καυσίμων (πετρελαίου, αερίου και άνθρακα). Αυτό ισοδυναμεί με το 40% των καυσίμων που εξήγαγε η Μόσχα το ίδιο χρονικό διάστημα, κάτι που σημαίνει ότι παρά τις κυρώσεις η ευρωπαϊκή ναυτιλία μεταφέρει μέχρι σήμερα σχεδόν τα μισά καύσιμα που εξάγονται από τα λιμάνια της Ρωσίας. Από την έναρξη του πολέμου μέχρι τις 5 Ιανουαρίου, τα ευρωπαϊκά τάνκερ μετέφεραν το 50% του πετρελαίου που εξήγαγε η Ρωσία.

Η κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας
Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του ερευνητικού κέντρου CREA (Centre for Research on Energy and Clean Air), τον πρώτο μήνα μετά το εμπάργκο έγιναν 689 μεταφορές καυσίμων από τα ρωσικά λιμάνια, με τις 100 να έχουν προορισμό κάποιο λιμάνι της ΕΕ. 250 εξαγωγές πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαϊκά, εκ των οποίων 161 από ελληνικά τάνκερ. Τα δρομολόγια των Ελλήνων εφοπλιστών έγιναν με πλοία χωρητικότητας 12 εκατ. μετρικών τόνων, το οποίο αποτελεί πάνω από το 32% των τάνκερ που μετέφεραν ρωσικά καύσιμα την περίοδο 5 Δεκεμβρίου 2022 – 5 Ιανουαρίου 2023.

=======================================================

Παρότι καταδίκασαν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και οι δύο εμπορεύονται και εξάγουν πετρέλαιο από τη Ρωσία, αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα
Εκτενές δημοσίευμα των New York Times αναφέρεται στους Έλληνες εφοπλιστές Βαγγέλη Μαρινάκη και Γιάννη Αλαφούζο, που ταυτόχρονα είναι και ιδιοκτήτες των πλέον δημοφιλών ποδοσφαιρικών ομάδων στην Ελλάδα, του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού αντίστοιχα, που διασταυρώνουν τα ξίφη τους στις 25/2.
Ωστόσο το δημοσίευμα εστιάζει στο γεγονός, πως παρότι καταδίκασαν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και οι δύο εμπορεύονται και εξάγουν πετρέλαιο από τη Ρωσία.

Ο Μαρινάκης, ο Ολυμπιακός και το ρωσικό πετρέλαιο

Στις 9 Απριλίου 2022 ο Ολυμπιακός η ομάδα του Βαγγέλη Μαρινάκη είχε ένα φιλικό παιχνίδι με την ουκρανική Σαχτάρ Ντόνετσκ, το πρώτο από την ημέρα, που η ουκρανική ομάδα εγκατάλειψε την Ουκρανία λόγω πολέμου.
Όλα τα έσοδα από την πώληση εισιτηρίων για τον αγώνα, που διεξήχθη στο γήπεδο Καραϊσκάκης του Ολυμπιακού στον Πειραιά, διατέθηκαν για την υποστήριξη των προσφύγων από τις μάχες.
Τέσσερις ημέρες νωρίτερα, το «Αλκίνοος», ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου που έπλεε υπό τη σημαία Λιβερίας, έφτασε στο Ρότερνταμ από το ρωσικό λιμάνι Primorsk, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια που αναλύθηκαν από την Investigate Europe και τους Reporters United.
Το πόσο ρωσικό πετρέλαιο μετέφερε το πλοίο δεν είναι γνωστό, μόνο ότι η χωρητικότητα του πλοίου είναι 109.900 τόνοι και ότι λειτουργεί από την Capital Ship Management.
Το ίδιο και το «Αριστείδης», ένα δεξαμενόπλοιο πετρελαίου και χημικών που έφτασε στο Teesport, στη βόρεια Αγγλία, λίγες μέρες αργότερα. Και αυτό το πλοίο είχε έρθει από το Primorsk.
Η Capital Ship Management ανήκει στον Ευάγγελο Μαρινάκη.
Αν και έκτοτε έχει επεκταθεί σε μέσα ενημέρωσης, κύρια πηγή εσόδων του Έλληνα μεγιστάνα ήταν πάντα η ναυτιλία.
«Εκεί έβγαζε τα λεφτά του. Στο ποδόσφαιρο, όμως, βρήκε τη φήμη.
Ο Μαρινάκης είναι ο άνθρωπος που μετέτρεψε τον Ολυμπιακό σε μόνιμο πρωταθλητή Ελλάδας.
Ο Μαρινάκης - επίσης, πολύ πιο πρόσφατα ο ιδιοκτήτης της Νότιγχαμ Φόρεστ, που έχει ανέβει στην Πρέμιερ Λιγκ - δεν έχει παραβιάσει κανένα νόμο, ούτε αψήφησε οποιεσδήποτε κυρώσεις, διευκολύνοντας τη ροή ρωσικού πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.
Η μόνη παράβαση εδώ, δεδομένης της υποστήριξης του Ολυμπιακού στη Σαχτάρ, ήταν ότι οι ιδιωτικές και δημόσιες θέσεις του δεν ταίριαζαν.
Δεν είναι μόνος σε αυτό», αναφέρουν οι NYT.

Ο Αλαφούζος, ο Παναθηναϊκός και το ρωσικό πετρέλαιο

Ο Γιάννης Αλαφούζος, όπως και ο Μαρινάκης, έχει ένα τρομερό χαρτοφυλάκιο.
Είναι ιδιοκτήτης του τηλεοπτικού δικτύου ΣΚΑΪ, καθώς και της Καθημερινής, μία εκ των σημαντικότερων εφημερίδων στην Ελλάδα.
Και οι δύο έχουν ασκήσει σφοδρή κριτική για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Ανάλογη στάση έχει κρατήσει και στις (σχετικά λίγες) δημόσιες δηλώσεις του για το θέμα ο Αλαφούζος.
Στη ρίζα της περιουσίας του, ωστόσο, βρίσκεται η Kyklades Maritime, μια ναυτιλιακή εταιρεία με στόλο 22 δεξαμενόπλοιων που συνέχισε να μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο από την έναρξη του πολέμου.
Η Investigate Europe υπολόγισε ότι τα πλοία της Kyklades Maritime έχουν «πραγματοποιήσει 26 αποστολές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία διεθνώς» μεταξύ της έναρξης της εισβολής και της 5ης Ιανουαρίου του 2023.
Ο Αλαφούζος, πρέπει να επισημανθεί, έχει και τον Παναθηναϊκό, τον παραδοσιακά σκληρότερο αντίπαλο του Ολυμπιακού και τον πλησιέστερο εγχώριο ανταγωνιστή του.
Τα τελευταία χρόνια δυσκολεύεται να συμβαδίσει με την ομάδα που έχει φτιάξει ο Μαρινάκης. Ο Ολυμπιακός, με τα έσοδά του να αυξάνονται ραγδαία χάρη στη συχνή του συμμετοχή στο Champions League, έχει διεκδικήσει όλους τους τίτλους του ελληνικού πρωταθλήματος αυτόν τον αιώνα εκτός από τέσσερις.
Ο Παναθηναϊκός, αντίθετα, δεν έχει στεφθεί πρωταθλητής Ελλάδας από το 2010.

Οι αυτοκρατορίες

Το δημοσίευμα των New York Times αναφέρεται και στον ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΑΕΚ, Δημήτρη Μελισσανίδη, έναν άλλο μεγιστάνα του πετρελαίου και της ναυτιλίας και τον Ιβάν Σαββίδη του ΠΑΟΚ στη Θεσσαλονίκη, ένα πάμπλουτο επιχειρηματία του καπνού,
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι ποδοσφαιρικές ομάδες προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους την οικοδόμηση ενός τέτοιου προφίλ μέσω του οποίου μπορούν να προωθήσουν τα συμφέροντα των αυτοκρατοριών τους.
Ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός και το ελληνικό ποδόσφαιρο στο σύνολό του, κατά πάσα πιθανότητα, βρίσκονται σε διασταυρούμενα πυρά για κάτι πολύ μεγαλύτερο από ένα απλό άθλημα.
Είναι, αντίθετα, κομμάτια σε ένα παιχνίδι στο οποίο δεν υπάρχει χρόνος για ηθική, όπου κάθε διαδρομή προς την επιτυχία θεωρείται δίκαιη όπου η αντιπαλότητα δισεκατομμυριούχων δεν παίζεται μόνο στο γήπεδο, αλλά στα γήπεδα και τα λιμάνια, στις ναυτιλιακές γραμμές και τα ερτζιανά. Εκεί, το πραγματικό έπαθλο δεν είναι ένα τρόπαιο αλλά η αδιαμφισβήτητη δύναμη, καταλήγει το δημοσίευμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ:

Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στη μεταφορά ρωσικών καυσίμων – παρά το εμπάργκο

NY Times για Μαρινάκη – Αλαφούζο: Οι ολιγάρχες που καταδίκασαν την εισβολή στην Ουκρανία αλλά εξάγουν ρωσικό πετρέλαιο

Μαρινάκης, Αλαφούζος, Μαρτίνος μεταφέρουν το πετρέλαιο του Πούτιν εν μέσω πολέμου